: :pesan pada DIRI tabahkan hati kuatkan semangat, pesan pada HATI kukuhkan IMAN banyakkan ZIKRULLAH, pesan pada NALURI jangan mengeluh & kecewa, tiada daya & rezeki melainkan dari ALLAH: :

SMK (A) FALAHIAH  

Posted by: an-Nisa` in


::BERSAMA PENGETUA::

Hari terakhir di smkaf tidak seperti yang ku sangka…perasaan syahdu menyelubungi hati. Aku sangka hari terakhir pasti sangat membahagiakan coz dh merdeka…tp lain pula
Berat hati ini kala melangkah…
Pasti takkan ku lupakan hari2 dikelilingi jejaka2 smkaf…..gelagat mereka…
2 Ibnu Rusyd
2 Ibnu Qayyum
3 Ibnu Rusyd
3 Ibnu Khaldun
Kelas-kelas relief….
Memang ku akui…sukar untuk mengajar pel lelaki…ego mereka….uish…
Aku plak hanya guru praktikal…utk tarik perhatian untuk pembelajaran mmg kena perah otak…
Profesyen perguruan tidak menjanjikan kesenangan……tp kenangan yg pastinya mahal!!!!
Bkn semua layak bergelar pendidik…
Drpd postmortem yg aku edarkan….95% menyukai kaedah pengajaranku..
Manakala selebihnya mengakui xboleh mengikuti rentakku kerana telah terbiasa dengan guru asal subjek ini…emmmmm…termenung sejenak…aku kah yg perlu ikut rentak pelajar @ pelajar msti membiasakan dgn gaya guru yang berbeza……..
Sepanjang di smkaf aku suka juga menghabiskan waktu lapang di perpustakaan…
Antara buku yg amat menarik minatku ialah asam pedas gula melaka yg menceritakan real story asam garam seorang guru dalam bidang pendidikan.
Sbgai motivasi aku amat suka membaca buku2 seperti ini…amik pengalaman dr org yg lbh mkn garam.
………SMKAF namamu diingatan, padang pertamaku dipentas perguruan………………


Wajah2 smkaf


:: TING6 ::



:: 2IR & 2IJ


:: 2 IBNU QAYYUM (IQ) ::



::Guru Pembimbing::



::Guru2 Kanan Sekolah::



::PK HEM & guru::



:: 2 IBNU RUSYD ::


:: PERPUSTAKAAN SEKOLAH ::


:: MEMBER PRAKTIKUM SENEGERI ::


::nk blk daaaaa::

This entry was posted on 10:34 PM and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

3 komen ikhlas dari kamu

salam,
baguslah mengajar anak didik falahiah baik2..
..tgk pic tu macam cikgu Ghazilan..
teringat zaman saya student dulu...
cikgu yg paling ditakuti tu..hehe

ex-falahiah SPM 99 (nik din)

gd luck for your life

salm.... guru praktikal. tgok gmbr cikgu ghazilan (ajar ADD MATH) cikgu ZUL... byk lg tpi windu sgt kat diorg... .xsempat nak p mlawat falahiah.. .jrg balik klate.balik pon cuti kejap jer.. .tpi pengetua dah tukar erkk dlu tem sya student cna en abdul rahim...fuh garang n tegas... tpi sy suka cr dia...
walsm mengjar lah seikkls hti yg mungkin .. .n succes tuk ms depan

(adhwa batch 99-04)

wslm...syukran..
ana suka suasana Falahiah
cg2 yg mesra..
skrg pengetua ust abdul rahman..
lembut berhikmah..
bittaufik wannajah ..

Post a Comment